Asterisk telefooncentrale - VoIP - InterPhone Systems

Asterisk telefooncentrale

Asterisk telefooncentrale

Bekijk hierboven het filmpje over de Asterisk telefooncentrale software.

Asterisk is wereldwijd de meest gebruikte software voor telefooncentrales. De software is open source. Asterisk telefooncentrales worden ingezet voor het MKB, de overheid, internationale bedrijven en vele andere.

Maar Asterisk is meer dan een telefooncentrale. Asterisk is een compleet unified communication (UC) oplossing. Ook biedt Asterisk alles wat u van een professionele zakelijke telefooncentrale mag verwachten.

Maar ook heeft men bij een Asterisk telefooncentrale de keuze om deze te koppelen met software. Hierbij kan men denken aan het koppelen met Outlook, CRM en ERP software. Hierdoor wordt de communicatie makkelijker. Maar ook meer doeltreffend.

De grondlegger van Asterisk is Mark Spencer. Mark Spencer is ook de oprichter van het Amerikaanse bedrijf Digium. Door de continue ontwikkeling van Asterisk worden regelmatig verbeteringen doorgevoerd en nieuwe functies toegevoegd. Hierdoor gaat Asterisk met zijn tijd mee. Ook heeft u hierdoor de zekerheid van een optimaal inzetbare telefooncentrale.

Asterisk geeft u de mogelijkheid om vaste en mobiele telefonie met elkaar samen te voegen. Daardoor hoeft u minder door te verbinden. Hiermee wordt ook de bereikbaarheid beter. Ook zijn uw ambulante medewerkers voortaan via het interne toestelnummer bereikbaar. Maar ook kunt u de functies van de telefooncentrale op uw mobiele telefoon gebruiken.

De voordelen van Asterisk op een rij

Asterisk telefooncentrale

  • u heeft geen licenties nodig
  • hoge gesprekskwaliteit in HD
  • u heeft de mogelijkheid om uw mobiele telefoons te koppelen met de telefooncentrale
  • u krijgt veel standaard ingebouwde functies zoals voicemail, wachtrij, etc.
  • het is uitstekend schaalbaar.
  • u heeft geen uitbreiding van de telefooncentrale nodig wanneer u meer toestellen aansluit
  • het is eenvoudig naar uw wensen in te richten. Ook te koppelen met software, zoals Outlook, CRM en ERP
  • besparing van wel 40 tot 60% op uw bel en abonnementskosten. Dus kostenbesparing
  • 24/7 monitoring op uw telefooncentrale en internetlijnen. Dus bedrijfszekerheid
  • onbeperkte service en onderhoud op de software.

Hosting

Een op Asterisk gebaseerde telefooncentrale kent twee hostings mogelijkheden:

  1. Hosted. Bij de hosted variant heeft u zelf geen telefooncentrale nodig. U neemt een abonnement op een telefooncentrale die in ons data center staat. Tegen een vast bedrag per maand heeft u een uitstekende telefooncentrale. Dit is inclusief onbeperkte service, onderhoud en backup. Het beheer kunt u aan ons overlaten of doet u in eigen beheer. Het beheer doet u via een webbrowser.
  2. Op uw locatie. Bij deze variant koopt u de telefooncentrale. Deze wordt vervolgens door ons op uw locatie geplaatst. De centrale is en blijft uw eigendom. De inrichting wordt door ons verzorgt en vervolgens doet u zelf het beheer via een webbrowser. Ook kunt u het beheer aan ons overlaten.

In onderstaand filmpje ziet u hoe de koppeling tussen Asterisk en Outlook werkt.

Heeft u behoefte aan een goede telefooncentrale? Laat het ons weten.