VoIP telefooncentrale voor cloud telefonie - InterPhone Systems

Cloud telefonie

VoIP telefooncentrale in Cloud telefonie

Bij Cloud telefonie wordt gebruik gemaakt van een VoIP telefooncentrale. VoIP is de nieuwe manier van bellen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van internet en het computernetwerk. VoIP wordt daarom ook wel internetbellen, internettelefonie of IP-telefonie genoemd. De afkorting IP staat voor Internet Protocol.

VoIP is de afkorting van Voice over IP en is dus het bellen via een computernetwerk. Met VoIP is het mogelijk om spraak en video samen te voegen met data. Eén kabelnetwerk voldoet. Hierdoor wordt het makkelijk om nieuwe diensten en producten te ontwikkelen en toe te passen. Er is dus geen apart telefoonnetwerk meer nodig. Een internetverbinding en een telefoonabonnement is voldoende.

InterPhone Systems uit Eindhoven is expert op het gebied van VoIP projecten. Wij zijn gespecialiseerd in klanten contact center oplossingen (KCC).

Met de komst van VoIP is ook telefonie uit de cloud een begrip geworden. Bij cloud telefonie staat de telefooncentrale in een zgn. data center. Dus niet meer bij u op kantoor. Dit kan het data center zijn van uw provider of uw leverancier. Maar ook uw eigen data center.

Bij cloud telefonie hoeft u dus niet meer zelf te investeren in een eigen telefooncentrale. Kortom, lagere aanschaf kosten.

Voordelen van een VoIP

Oude telefooncentrale versus cloud telefonie

VoIP heeft vele voordelen ten opzichte van traditionele telefonie:

  • uw belkosten kunnen flink dalen; dus kostenbesparing
  • u ervaart een hoge geluidskwaliteit
  • u heeft enkel een datanetwerk en internetverbinding nodig
  • een telefooncentrale is makkelijk samen te voegen met functies als Click & Bell, videobellen en conference calls. Maar ook met applicaties als Outlook, CRM en ERP. Dit maakt het veelzijdig, gebruiksvriendelijk en multifunctioneel. Hij is bovendien makkelijk aan te passen aan veranderingen in uw bedrijf
  • u kunt een Softphone installeren op uw computer, waardoor deze dienst doet als telefoontoestel
  • thuiswerken wordt makkelijk: klanten bellen naar de zaak en u neemt thuis het gesprek aan
  • u kunt uw mobiel toestel aansluiten op de centrale
  • u heeft in basis geen eigen telefooncentrale meer nodig. Maar dit is wel mogelijk.
  • veel functies maar geen dure kosten voor licenties
  • de centrale is schaalbaar en groeit zonder moeite mee met uw bedrijf en zonder dure kosten

InterPhone Systems levert vijf soorten VoIP centrales:

  1. Switchvox: een complete centrale op basis van Asterisk software
  2. Asterisk: software voor het bouwen van een complete centrale.
  3. FreePBX en PBXact: complete centrales op basis van Asterisk
  4. Xelion: een complete centrale op basis van Asterisk software
  5. 3CX: een uitgebreide centrale met veel opties

Heeft u behoefte aan een flexibele en gebruiksvriendelijke rcentrale? Laat het ons weten.