Zeven argumenten waarom onze klanten hebben gekozen voor Voice over IP

Veel bedrijven zijn u al voorgegaan. Twijfelt u nog aan de overstap naar Voice over IP (VoIP) telefonie? Om u hierin te helpen hebben wij een inventarisatie gemaakt waarom klanten zijn overgestapt.

Moderne techniek

Voice over IP is een moderne, toekomstgerichte manier van telefoneren. Investeren in VoIP telefonie is een investering voor de toekomst die zijn waarde ook op lange termijn zal blijven behouden. Als resultaat zien we steeds meer dat traditionele telefonie in de zakelijke omgeving verdwijnt ten gunste van VoIP. En dat alles tegen substantiële lagere kosten.

Gebruiksgemak

Als basis heeft u alle functionaliteiten die u van een professionele telefooncentrale mag verwachten. Maar er zitten veel meer functies in een VoIP telefooncentrale waardoor effectiever en efficiënter werken mogelijk wordt. Enkele voorbeelden:

  • Integratie van de mobiele telefoon of smartphone
  • Het werken vanuit huis waar u gewoon onder uw zakelijke telefoonnummer bereikbaar bent
  • Het voeren van conference calls met of zonder video
  • Informatie over de telefonische bereikbaarheid van uw collega’s
  • Koppeling met uw CRM of ERP pakket waardoor klantgegevens direct zichtbaar worden als de klant u belt.

Kostenbesparing op uw netwerk

Yealink VP530 | InterPhone Systems

Met VoIP telefonie maakt u gebruik van hetzelfde netwerk als uw computers. Bij traditionele telefonie heeft u een apart netwerk ofwel infrastructuur nodig. Bij interne verhuizingen moeten de verbindingen worden aangepast en de centrale moet worden om geprogrammeerd. Bij VoIP telefonie is dit niet meer nodig. Een interne verhuizing betekent simpel weg het telefoontoestel loskoppelen, verplaatsen en weer aansluiten. Of inloggen met je eigen account op het telefoontoestel dat al op de nieuwe werkplek staat. Hiervoor hoeft niets aan de configuratie van uw telefooncentrale te worden gewijzigd. Op bijna alle VoIP telefoons zit een tweede netwerk aansluiting waar u uw computer op aan kunt sluiten. Een extra aansluiting in de wandgoot is dus niet noodzakelijk. U bespaart dus op het aantal benodigde aansluitpunten in uw kantoor.

Geen eigen telefooncentrale meer nodig

Met Voice over IP kunt u ervoor kiezen om geen eigen telefooncentrale meer aan te schaffen. U kunt gebruik maken van een telefooncentrale die in een datacenter staat en gedeeld wordt met andere bedrijven. Op de gezamenlijke telefooncentrale wordt dan een zgn. belplan gerealiseerd wat alleen voor uw bedrijf is. Alles met een hoge mate van veiligheid. Door het abonnementsstructuur weet u precies waar u elke maand aan toe bent. U heeft dus geen onverwachte hoge kosten meer.

Lagere bel- en abonnementskosten

De overstap van traditioneel bellen naar Voice over IP brengt lagere belkosten met zich mee. Gemiddeld besparen onze klanten tussen de 40 en 60%. U bespaart namelijk niet alleen op belkosten maar ook op abonnementskosten. U heeft namelijk uw ISDN of Analoge telefoonlijn abonnement niet meer nodig. Veel bedrijven hebben meerderen ISDN lijnen om met meerdere medewerkers gelijktijdig te kunnen bellen. Per ISDN lijn betaald u per maand € 32,49. Heeft u meerdere lijnen dan betaald u daar een veelvoud van. Deze kosten kunt u besparen bij een overstap op VoIP. Het aantal gelijktijdige gesprekken die u kunt voeren met VoIP is in principe onbeperkt. Dit wordt namelijk bepaald door de bandbreedte van uw internetverbinding.

MonitoringMmonit | InterPhone Systems

Alle vitale functies van een VoIP telefonieomgeving kunnen eenvoudig in een monitoringsysteem worden opgenomen. Eventuele problemen worden direct geregistreerd en doorgegeven aan technici. Door de bereikbaarheid op afstand van de centrale en telefoontoestellen kan snel worden ingegrepen indien de situatie dat vereist. Kosten worden hiermee tot het minimum beperkt en de responstijd is zeer kort.

Schaalbaar

De telefooninstallatie groeit moeiteloos mee met uw organisatie. In traditionele centrales moet vaak een dure uitbreidingskaart in de centrale worden geplaatst als het aantal medewerkers groeit. En krimpt u met uw organisatie dan blijft u zitten met een te dure overcapaciteit van uw centrale.

Bij de VoIP centrale van InterPhone Systems is dat verleden tijd. Of uw organisatie nu groeit of krimpt, u kunt gewoon gebruik blijven maken van dezelfde centrale zonder fysieke aanpassingen.

Wilt u weten hoe u van deze moderne technologie gebruikt kunt gaan maken?
Neem dan snel contact met ons op.

Share